Paulina Eglė Pukytė
Biografija[keisti]
Paulina Eglė Pukytė gimė 1966 m. Vilniuje. 1985 m. įstoja į Vilniaus dailės akademiją. Baigusi studijas tampa kviestine lektore Vilniaus dailės akademijos Kauno dailės institute. 2003-2005 m. studijavo magistrantūrą Londono Karališkajame meno koledže. Nuo 2005 m. nuolat rašo savaitraščiui „7 meno dienos“. Nuo 2014 m. – Lietuvos rašytojų sąjungos narė. 2017 m. kuravo 11-ąją Kauno meno bienalę. Menininkė šiuo metu gyvena ir kuria Vilniuje bei Londone.
Meninė veikla[keisti]
Menininkė kuria tarpdisciplininį meną, judančius vaizdus, fotografiją, kūryboje naudoja ready-made objektus, tekstus. Kūrybai būdingas miniatiūriškumas, prasminiai apvertimai, poetiškumas, ironija. Dažnai humorą lydi ir kritinė pozicija nusistovėjusių dogmų ir tiesų atžvilgiu. Darbuose apstu ir socialinių ir kultūrinių kontekstų, suvokimo ir atminties temų. Dažnai įžvelgiamas betarpiškumas, tačiau kartais kūrybinės strategijos yra paslepiamos. Paulina Eglė Pukytė taip pat yra ir rašytoja, išleidusi dvi grožinės literatūros knygas, publikuojama periodiniuose leidiniuose. Rašo ir kaip kultūros kritikė, o už tai 2007 metais yra gavusi Lietuvos Kultūros ministerijos premiją už „Aktualiausią publicistiką kultūros temomis“.
Kūriniai[keisti]
„A Girl with Pears“ (2004)[keisti]
<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://letmefix.lt/media/paulina-egle-pukyte/a-girl-with-pears.mp4</mediaplayer>
(2004, 5,30 min, iš serijos „Trumpos istorijos“) Videofilme slypintis pasakojimas kuriamas kiek neįprastai. Subjektas, pagrindiniai veikėjai, veiksmas tarsi lieka už kadro – tekste ar pasislėpę už kameros akies. Tokiu būdu provokuojamas jautresnis, intymesnis žvilgsnis į vietą ir su ja susijusius atsiminimus.
Dialog 2[keisti]
<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://letmefix.lt/media/paulina-egle-pukyte/dialog-2.mp4</mediaplayer>
Šiame video kūrinyje sukuriamas dvigubas vaizdas. Pirmajame vaizduojamas gestikuliuojantis žmogus, o antrajame – rotoskopiškai vaizduojama pieštinė figūra. Filme atsiskleidžia šių dviejų vaizdo sluoksnių ir jų veikėjų santykis – vienam kalbant, kitas reaguoja. Šiame kūrinyje atsiskleidžia stereotipinio bendravimo ženklai. Trumpas ir besikartojantis gestas tampa nuoroda į kritinę poziciją vaidmenų pasiskirstymo atžvilgiu. Žvelgiant iš feministinės perspektyvos galima interpretuoti kaip kritišką požiūrį į socialinius vaidmenis – aiškinantis vyras ir pieštinė, kvailai išsižiojanti moteris.
Flower is for failure (2001)[keisti]
<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://letmefix.lt/media/paulina-egle-pukyte/flower-is-for-failure.mp4</mediaplayer>
Šis video darbas yra iškarpos iš sovietinio filmo apie šnipus, kurio veiksmas vyksta Šveicarijoje. Kūrinyje panaudota filmo scena, kurioje vienas šnipas kitam duoda nurodymus surasti Gėlių gatvės 9-ojo namo, pirmojo aukšto butą, tačiau į jį neužeiti, jei ant lango jis išvysiąs gėles – „nesėkmės ženklą“. Iškarpa ištraukta iš konteksto įgauna autonomišką ir daugialypę prasmę. Autorė teigė, jog besisvečiuodama Šveicarijoje bandė surasti šiame filme buvusias vietas ir patikrinti fikcijos ryšį su tikrove. Ištraukos atsietumas nuo pirminės reikšmės leidžia svarstyti rekontekstualizavimo strategiją.
Little Red Riding hood[keisti]
<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://letmefix.lt/media/paulina-egle-pukyte/little-red-riding-hood.mp4</mediaplayer>
Metamorfozė[keisti]
<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://letmefix.lt/media/paulina-egle-pukyte/metamorfoze.mp4</mediaplayer>
Metamorfozė – tai animacinis filmas, kuriame vaizduojami judėjimo būdai ir jį lydinys garsai. Filmo pabaigoje figūra nustoja judėti – vaizduojama gulinti ant nugaros, negalinti pajudėti it vabaliukas. Filme atsiskleidžia aliuziją į Franco Kafkos kūrinį „Metamorfozė“.