Dimensijos Festivalis

Iš letmefix.
Peršokti į: navigaciją, paiešką

[redaguoti] Apie festivalį

Performansų festivalis „Dimensija“ – Džiugo Katino ir Lino Liandzbergio kuruotas tarptautinis performansų festivalis, keturis kartus organizuotas Vilniuje.

Pirmasis festivalis „Kūno dimensija“ įvyko 1995 m. tuometiniame „Kablyje“. Organizatoriai norėjo supažindinti vietinę publiką su performanso žanru, taip pat paskatinti šios meno rūšies sklaidą Lietuvoje. Į jį atvažiavo daug garsių užsienio performanso atstovų. Lietuva, kaip ir kitos buvusio Sovietinio bloko šalys, tuo metu Vakarų (ir net Azijos) menininkams buvo egzotika, be to, dar veikė „solidarumo“ (kaip išsilaisvinusiems iš okupacijos) aspektas. Todėl daugelis užsienio menininkų noriai vyko į Lietuvą.

Antrasis festivalis „Dimensija 0“ įvyko Vilniaus Šiuolaikinio meno centre 1997 m., žymėjo performanso meno Lietuvoje klestėjimo apogėjų ir tolimesnį atoslūgį, taip pat ir tapo vienu svarbiausių tų metų šiuolaikinio meno įvykiu Vilniuje.

Trečiasis festivalis „Dimensija 1“ buvo organizuotas taip pat Vilniaus ŠMC 2006 m. Jame buvo parodyta daug performansų iš užsienio. Tačiau labiausiai festivalis išgarsėjo pareigūnų nutrauktu Evaldo Janso performansu „Ėriuko aukojimas“. Po šio incidento tiek festivalis, tiek Janso (neįgyvendintas) performansas tapo „skandalingais“.

Paskutinis festivalis „Dimensija 0.99“ organizuotas sekančiais, 2007 m., tačiau jis tapo tarsi Dimensijų „laidotuvėmis“, nes neatsirado nei didelio menininkų, norinčių dalyvauti, nei žiūrovų būrio. Šis festivalis buvo kiek „savitikslis“ ir, matyt, reiškė šio žanro (performanso, perfarmansų festivalio) pabaigą. Kita vertus, performansas netikėtai atgijo kitame dešimtmetyje Kaune ‒ performansų festivalio CREATurE pavidalu. Festivalį organizavo ir tebeorganizuoja jaunesnės kartos atstovės Vaida Tamoševičiūtė ir Daina Pupkevičiūtė.

Apskritai, keturios „Dimensijos“ (ypač pirmosios trys) – reikšmingas mūsų performanso menui reiškinys, Turint omeny tai, kad performansas netapo toks populiarus, kaip instaliacijų ar video menas, ir liko daugiau ar mažiau „marginalia“ arba bent jau ne tokia reikšminga mūsų šiuolaikinio meno dalimi, būtent šie festivaliai iš dalies konsolidavo Lietuvos performerių pajėgas, netgi tam tikra prasme, rašė mūsų performanso istoriją.

[redaguoti] Dimensija 0

The media player is loading...


[redaguoti] Jutempus 95

The media player is loading...