Girnų giesmės

Iš letmefix.
Jump to navigation Jump to search

Meninė veikla

„Girnų giesmės“ yra vienas žymiausių lietuviškosios tamsiosios postindustrinės scenos projektų, atsiradęs dar 1995 m. Lauryno Jukonio iniciatyva. Hipnotiško, psichodelinio, gilaus emocinio afekto, sapniško transo link vedančio skambesio atmosferika ir ritmika, archetipiniai įvaizdžiai, klausytojo vaizduotę užburiantys kūrinių pavadinimų ir sakytinio teksto pavidalais, ypatingai sodri melodijų ir tembrų paletė – tai keletas pagrindinių „Girnų giesmių“ estetinės manieros bruožų. Ją praturtina nestandartinės muzikavimo technikos pasitelkiant daugiakanalį juostinį magnetofoną, savadarbius analoginius instrumentus, panaudojant aplinkos įrašus – meistriškai įvaldytos, šios technikos suteikia „Girnų giesmėms“ unikalų skambesį. „Girnų giesmių“ kūryboje juntama pamatinė intencija skverbtis į primirštus archaiškų kultūrų klodus, dėl to čia rasime savaip interpretuojamų baltiškosios kultūros atgarsių ar, pavyzdžiui, garso įrašų iš Lauryno kelionės į Himalajus.

Paminėtini keli svarbiausi „Girnų giesmių“ albumai: laikmečio kontekste ypatingai išsiskirianti debiutinė kasetė „Kerai“ („Dangus Records“, 1996), Kristijono Donelaičio „Metų“ įkvėpti ir juos cituojantys „Žiemos rūpesčiai“, paties autoriaus leista kasetė „8 nerimo veidrodžiai“ (1997), „Juodi vasaros trimitai“ (1998), „Brėkšta“ (2000), pirmoji kompaktinė plokštelė „S:S:S:S“ („Dangus Records“, 2001).

„Girnų giesmės“ džiugina auditoriją įspūdingais gyvais pasirodymais, tad projektas yra nuolat laukiamas įvairiuose alternatyvios scenos festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje.

Parengta remiantis music.lt informacija.

Kūriniai

„8 nerimo veidrožiai“ (1997)

„Dangus Records“, kasetė

„8 nerimo veidrodžiai“ yra savotiška muzikinė epopėja, nuosekli į hipnotines orbitas palydėtos sąmonės ir liūliuojamų emocijų kelionė, kurios metu įveikiami 8 etapai. Kiekvienas jų pasižymi savita nuotaika, skirtingu kompozicijų charakteriu – pavyzdžiui, „Veidrodis I“ yra atšiaurios, kristalinės atmosferikos ir mistinių horizontų dvelksmo nuotaikų sklidinas kūrinys, kuriam ypatingą nuotaiką kuria skaitovo balsu įskaityti poetiniai pasažai; „Veidrodis V“ yra artimas išgrynintam sintezatorių eros minimalizmui; „Veidrodis VII“ kompozicija pagrįsta ritmiškai organizuotu industrinio skambesio garsų koliažu (kuriame galima netgi atpažinti free džiazo užuominas), lydimu aidinčių balsų; keliose kitose kompozicijose „Girnų giesmėms“ būdingi sodrūs industriniai pasažai dera su erdvia, paveikia, gilyn nardinančia ambient atmosferika.


„Veidrodis V“

<mp3player>File:Girnu giesmes_Veidrodis V.mp3</mp3player>


„Brėkšta“ (1999)

„Dangus Records“, kasetė

Brėkštančio ryto vizija šiame „Girnų giesmių“ albume ritualizuota ir skleidžiasi aiškiu, atsikartojančiu ritmu – tarsi koncentriškų ratų cikluose. Koncentruoto tirštumo industriniai tembrai kartu su balsų atgarsiais aidi tarsi apsivydami monotonišką ritminę ašį.


„Brėkšta“

<mp3player>File:Girnu giesmes_Breksta.mp3</mp3player>

Nuorodos

Interviu su Laurynu Jukoniu interneto platformoje „Agharta“

„Girnų giesmių“ puslapis „Soundcloud“ platformoje