Aleksas Andriuškevičius: Skirtumas tarp puslapio versijų
9 eilutė: | 9 eilutė: | ||
Ko gero, aktyviausias Andriuškevičiaus kūrybos laikotarpis ‒ XX a. 9-jo dešimtmečio pabaiga ir 10-jo dešimtasis dešimtmetis, kai sukurta daugiausiai perofmatyvių, konceptualistinių kūrinių. To meto menininko kūrybą galima sąlygiškai dalinti į tris dalis ‒ objektinę kūrybą, videoperfomansus ir akcionistinę/instaliacinę veiklą grupės „Post Ars“ sudėtyje. | Ko gero, aktyviausias Andriuškevičiaus kūrybos laikotarpis ‒ XX a. 9-jo dešimtmečio pabaiga ir 10-jo dešimtasis dešimtmetis, kai sukurta daugiausiai perofmatyvių, konceptualistinių kūrinių. To meto menininko kūrybą galima sąlygiškai dalinti į tris dalis ‒ objektinę kūrybą, videoperfomansus ir akcionistinę/instaliacinę veiklą grupės „Post Ars“ sudėtyje. | ||
[[Vaizdas:zmogus-krumas.jpg]] | |||
Svarbus Andriuškevičiaus kūrybos sandas − performatyvumas, sumišęs su minimalizmo ir meditacijos idėjomis. Tam tikslui menininkas taip pat naudojo spalvotus pieštukus ar kreideles, kitaip sakant, piešinį, kurio intencija ir funkcija yra paradoksalizuotos. Sakykime, Keturių minučių brūžinyje nieko nevaizduojama, o tai, kas lieka popieriaus lape, yra intencijos, situacijos ir proceso „dokumentas“. Šiuo atveju svarbu tai, kad menininkas tiesiog keturias minutes brūžino pieštuku popieriaus lape arba išbandė kiekvieną rinkinio pieštuką. Formaliai tai yra piešinys, tačiau jo prasmę sukuria situacijos potekstė, kontekstas (kuris žiūrovui gali būti ir nežinomas). | Svarbus Andriuškevičiaus kūrybos sandas − performatyvumas, sumišęs su minimalizmo ir meditacijos idėjomis. Tam tikslui menininkas taip pat naudojo spalvotus pieštukus ar kreideles, kitaip sakant, piešinį, kurio intencija ir funkcija yra paradoksalizuotos. Sakykime, Keturių minučių brūžinyje nieko nevaizduojama, o tai, kas lieka popieriaus lape, yra intencijos, situacijos ir proceso „dokumentas“. Šiuo atveju svarbu tai, kad menininkas tiesiog keturias minutes brūžino pieštuku popieriaus lape arba išbandė kiekvieną rinkinio pieštuką. Formaliai tai yra piešinys, tačiau jo prasmę sukuria situacijos potekstė, kontekstas (kuris žiūrovui gali būti ir nežinomas). |
10:03, 21 kovo 2018 versija
Kaune gyvenantis ir kuriantis menininkas Aleksas Andriuškevičius (g. 1959) ‒ XX a. 9 dešimtmečio antros pusės, Sąjūdžio laikotarpio ir 10-jo dešimtmečio vienas iškiliausių Lietuvos avangardistų. Andriuškevičius dar XX a. 9-jo dešimtmečio viduryje debiutavo kaip savitos fotorealistinės tapybos atstovas, tačiau tolimesnei kūrybos genezei įtakos turėjo pažintis su Robertu Antiniu, Česlovu Lukensku ir Gintaru Zinkevičiumi, paskatinusi pasukti į kolektyvinį akcionizmą. Nuo 1990 m. − Andriuškevičius grupės „Post Ars“ narys. Taip pat, galima sakyti, kad Andriuškevičiaus yra vienas videoperformansų, apskritai konceptualaus meno pradininkų Lietuvoje. Andriuškevičių visada domino garso, teksto, judesio, mintijimo etc. struktūros ir tai, kaip jas priversti funkcionuoti pagal vaizduojamojo meno, netgi konkrečiai pagal (video)konceptualizmo dėsnius. Žinoma, Andriuškevičiui performatyviuose videokūriniuose visada ypatingai svarbus buvo kasdienybės lygmuo, taip pat jame tarpstanti laiko dimensija ‒ „piešimas“ erdvėlaikyje ir erdvėlaikiu, veiksmas, jo (pa)sklidimas laike ir erdvėje (taip pat ir videomedijoje). Taip pat paradokso semantika, procesuali prasmė, ar prasmė, sugeneruojama žiūrovo, jau post factum.
Aleksas Andriuškevičius. "Neįvardintos linijos", 1991
Ko gero, aktyviausias Andriuškevičiaus kūrybos laikotarpis ‒ XX a. 9-jo dešimtmečio pabaiga ir 10-jo dešimtasis dešimtmetis, kai sukurta daugiausiai perofmatyvių, konceptualistinių kūrinių. To meto menininko kūrybą galima sąlygiškai dalinti į tris dalis ‒ objektinę kūrybą, videoperfomansus ir akcionistinę/instaliacinę veiklą grupės „Post Ars“ sudėtyje.
Svarbus Andriuškevičiaus kūrybos sandas − performatyvumas, sumišęs su minimalizmo ir meditacijos idėjomis. Tam tikslui menininkas taip pat naudojo spalvotus pieštukus ar kreideles, kitaip sakant, piešinį, kurio intencija ir funkcija yra paradoksalizuotos. Sakykime, Keturių minučių brūžinyje nieko nevaizduojama, o tai, kas lieka popieriaus lape, yra intencijos, situacijos ir proceso „dokumentas“. Šiuo atveju svarbu tai, kad menininkas tiesiog keturias minutes brūžino pieštuku popieriaus lape arba išbandė kiekvieną rinkinio pieštuką. Formaliai tai yra piešinys, tačiau jo prasmę sukuria situacijos potekstė, kontekstas (kuris žiūrovui gali būti ir nežinomas).
Ypatingą jautrumą ir gebėjimą originaliai manipuliuoti skirtingomis medijomis, tarsi vienos medijos principus įskiepijant kitai, Andriuškevičius išnaudojo ir videoperformansuose, aktyviausiai kurtuose 1991-1997 m.
XX a. 10 dešimtmečio pradžioje pradėjusios plisti videokameros (nors tais laikais ir labai brangios) ne vienam menininkui, ieškančiam alternatyvios meninės kalbos, tapo nauja savastimi. Šiuo požiūriu Andriuškevičius išskirtinis, nes vėl sugebėjo išnaudodamas visas būdingas videomeno savybes pačią mediją problemizuoti, netgi sudvasinti ir paradoksalizuoti, skiepydamas kitoms meno sritims, medijoms (piešiniui) būdingus principus.
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_01_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_02_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_03_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_04_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_05_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_06_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_07_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_08_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_09_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_10_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_11_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_12_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_13_1.mp4</mediaplayer>
<mediaplayer width='768 ' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/aleksas-andriuskevicius/VTS_14_1.mp4</mediaplayer>