Antanas Jasenka: Skirtumas tarp puslapio versijų
(Naujas puslapis: ==Biografija== ==Karjera== ==Nuorodos==) |
|||
(nerodoma viena tarpinė versija, sukurta 2 naudotojų) | |||
1 eilutė: | 1 eilutė: | ||
== | == Biografija == | ||
Antanas Jasenka nuo pat XX a. 9-ojo dešimtmečio pradžios žinomas tiek akademinės šiuolaikinės muzikos kompozitorių bendruomenėje, tiek ir eksperimentinės muzikos scenoje. Visada pasižymėjo išskirtiniu stiliumi, kurį galima pavadinti savotišku neo-avangardu. Antanas Jasenka kuria muziką teatro spektakliams (yra laimėjęs ne vieną apdovanojimą), ne vienerius metus kuravo tarptautinį elektroninės ir elektroakustinės muzikos festivalį „Jauna muzika“. Kompozitorius taip pat yra kvarteto „Diissc Orchestra“, muzikinei kūrybai pasitelkiančio CD grotuvus, senuosius sintezatorius ir kitokius neįprastus instrumentus, iniciatorius. | |||
== | == Meninė veikla == | ||
Antano Jasenkos elektroninės muzikos kūryboje dominuoja stringančio, laužyto, į smulkias atplaišas ir daugiasluoksnes faktūras skaidyto garso srautai, dėmesys tembrui ir detalei, dinamiško tempo kompozicijos, garso karpinių koliažai. Albumų ir kūrinių pavadinimai sustiprina įspūdį, jog turime reikalą su skaitmeninės estetikos ar netgi mokslinės fantastikos įkvėpta stilistika. Roland'o Barthes'o „Reaktyvinio žmogaus mitologijų“ įkvėptas „Boarding Pass“ tarsi išskraidina klausytoją į kompozitoriaus pilotuojamus viršgarsinio greičio pasažus. „POINT.EXE“ ar „exe.rpm“ – tai muzikinės skaitmeninio turinio išsiarchyvavimo metaforos, kurių skambesys adekvatus technologinei poetikai. „Sonic Machine“, „Deus ex Machina“, „Car Music“ alsuoja mašinistiniu žodynu, o garsinė estetika kupina trikdžių, melodinių karpinių, fragmentiškų smulkiųjų faktūrų. | |||
== Kūriniai == | |||
===Albumai=== | |||
Antanas Jasenka yra produktyvus kūrėjas. Jo gausią diskografiją galima rasti [http://www.mic.lt/lt/dance/persons/releases/jasenka/audio?ref=%2Flt%2Fdance%2Fpersons%2F103 Muzikos informacijos centro] svetainėje. Kompozitorius simpatizuoja ir internetinei leidybai. Kelis charakteringiausius albumus galima perklausyti internete: | |||
[https://archive.org/details/ntt036a '''„Sonic Machine“'''] (Entity, 2006) | |||
[https://archive.org/details/enrmp069_antanas_jasenka_-_point_exe '''„POINT.EXE“'''] (Enough Records, 2006) | |||
[https://archive.org/details/boardingpass '''„Boarding Pass“'''] (2006) | |||
[https://archive.org/details/nsh097b '''„Car Music“'''] (Nishi, 2006) | |||
[https://archive.org/details/ca193_aj '''„art action“'''] (Clinical Archives, 2008) | |||
[https://archive.org/details/ca226_aj '''„exe.rpm“'''] (Clinical Archives, 2009) | |||
===„Out of Čiurlionis“=== | |||
Kompozitoriai: Antanas Jasenka, Antanas Kučinskas | |||
Videoprojekcija: Džiugas Katinas | |||
Atlieka: Chordos kvartetas | |||
Dalis kompozitoriaus kūrybos skirta savitam klasikinių muzikos instrumentų ir elektronikos skambesio deriniui. [https://www.youtube.com/watch?v=0KRn7WwjRMs Pateikiame nuorodą] į Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūrinio kvartetui d-moll interpretaciją, audiovizualinį projektą „Out of Čiurlionis“, įgyvendintą 2007 m. Šiuolaikinio meno centre. | |||
==Nuoroda== | |||
[http://www.mic.lt/lt/dance/persons/info/jasenka?ref=%2Flt%2Fdance%2Fpersons%2F103 Informacija apie Antaną Jasenką Muzikos informacijos centro interneto svetainėje] | |||
[[Category:Garso menas]] [[Category:Eksperimentinė muzika]] |
Dabartinė 13:49, 19 lapkričio 2018 versija
Biografija[keisti]
Antanas Jasenka nuo pat XX a. 9-ojo dešimtmečio pradžios žinomas tiek akademinės šiuolaikinės muzikos kompozitorių bendruomenėje, tiek ir eksperimentinės muzikos scenoje. Visada pasižymėjo išskirtiniu stiliumi, kurį galima pavadinti savotišku neo-avangardu. Antanas Jasenka kuria muziką teatro spektakliams (yra laimėjęs ne vieną apdovanojimą), ne vienerius metus kuravo tarptautinį elektroninės ir elektroakustinės muzikos festivalį „Jauna muzika“. Kompozitorius taip pat yra kvarteto „Diissc Orchestra“, muzikinei kūrybai pasitelkiančio CD grotuvus, senuosius sintezatorius ir kitokius neįprastus instrumentus, iniciatorius.
Meninė veikla[keisti]
Antano Jasenkos elektroninės muzikos kūryboje dominuoja stringančio, laužyto, į smulkias atplaišas ir daugiasluoksnes faktūras skaidyto garso srautai, dėmesys tembrui ir detalei, dinamiško tempo kompozicijos, garso karpinių koliažai. Albumų ir kūrinių pavadinimai sustiprina įspūdį, jog turime reikalą su skaitmeninės estetikos ar netgi mokslinės fantastikos įkvėpta stilistika. Roland'o Barthes'o „Reaktyvinio žmogaus mitologijų“ įkvėptas „Boarding Pass“ tarsi išskraidina klausytoją į kompozitoriaus pilotuojamus viršgarsinio greičio pasažus. „POINT.EXE“ ar „exe.rpm“ – tai muzikinės skaitmeninio turinio išsiarchyvavimo metaforos, kurių skambesys adekvatus technologinei poetikai. „Sonic Machine“, „Deus ex Machina“, „Car Music“ alsuoja mašinistiniu žodynu, o garsinė estetika kupina trikdžių, melodinių karpinių, fragmentiškų smulkiųjų faktūrų.
Kūriniai[keisti]
Albumai[keisti]
Antanas Jasenka yra produktyvus kūrėjas. Jo gausią diskografiją galima rasti Muzikos informacijos centro svetainėje. Kompozitorius simpatizuoja ir internetinei leidybai. Kelis charakteringiausius albumus galima perklausyti internete:
„Sonic Machine“ (Entity, 2006)
„POINT.EXE“ (Enough Records, 2006)
„Boarding Pass“ (2006)
„Car Music“ (Nishi, 2006)
„art action“ (Clinical Archives, 2008)
„exe.rpm“ (Clinical Archives, 2009)
„Out of Čiurlionis“[keisti]
Kompozitoriai: Antanas Jasenka, Antanas Kučinskas
Videoprojekcija: Džiugas Katinas
Atlieka: Chordos kvartetas
Dalis kompozitoriaus kūrybos skirta savitam klasikinių muzikos instrumentų ir elektronikos skambesio deriniui. Pateikiame nuorodą į Mikalojaus Konstantino Čiurlionio kūrinio kvartetui d-moll interpretaciją, audiovizualinį projektą „Out of Čiurlionis“, įgyvendintą 2007 m. Šiuolaikinio meno centre.
Nuoroda[keisti]
Informacija apie Antaną Jasenką Muzikos informacijos centro interneto svetainėje