Gintas K: Skirtumas tarp puslapio versijų
(nerodoma 9 tarpinės versijos, sukurtos 3 naudotojų) | |||
1 eilutė: | 1 eilutė: | ||
==Biografija== | |||
Gintas K | Gintas K (Gintas Kraptavičius) muzikinę veiklą pradėjo 9-ojo dešimtmečio pabaigoje kaip vienas iš industrinės muzikos grupės [http://modus2.bandcamp.com/ „Modus“] įkurėjų. Nuo 10-o dešimtmečio pabaigos žinomas kaip eksperimentinės elektroninės muzikos kūrėjas bei garso menininkas. 10-ajame dešimtmetyje išbandė performanso žanrą. Vėliau ėmėsi skaitmeninės muzikos kūrybos, artimos savitai traktuojamai ''post techno'' stilistikai. | ||
==Meninė veikla== | |||
Menininkas domisi generatyviomis kompozicijomis, garsų mikrostruktūromis ir jų sekomis, garso masėmis ir jų fragmentais. Sintetiniai grūdėtos struktūros garsynai pasižymi sudėtinga struktūra, persipina tarpusavyje, įgauna raiškaus melodingumo, pasižymi intensyvia dinamika, tembriniais niuansais. Gintas K yra dalyvavęs įvairiuose tarptautiniuose garso meno, šiuolaikinės muzikos bei medijų meno festivaliuose, koncertuose. Jo kūriniai solinių kompaktinių plokštelių bei muzikos rinkinių pavidalu išleisti dešimčių užsienio leidybinių kompanijų. Kuria muziką filmams, dalyvauja įvairiuose tarpdisciplininio meno projektuose. | |||
==Kūriniai== | |||
===[http://letmefix.lt/images/3/37/Gintas_K_Kvietimas_arbatos.mp3 „Kvietimas arbatos“] (1999)=== | |||
[[File:Kvietimas arbatos.jpg|400px]] | [[File:Kvietimas arbatos.jpg|400px]] | ||
„Kvietimas arbatos“ yra performansas, pagrįstas išgarsinimo principu. Į seno modelio rusišką elektrinį arbatinuką pripilto vandens užvirimo procesas – nuo arbatinuko įjungimo iki vandens užvirimo – yra išgarsinamas panaudojant prie arbatinuko iš skirtingų pusių pritvirtintus kontaktinius mikrofonus (abu mikrofonai stereo principu išgarsina užvirimo procesą į du audio kanalus). Arbatinuko skleidžiami garsai labai sustiprinami ir realiu laiku transliuojami į salę. Vandeniui užvirus paruošiama arbata, kuria vaišinami žiūrovai/klausytojai. | |||
Performansas ypatingas tuo, kad, nepaisant vyksmo savaimingumo (jo metu tiesiog užverda vanduo), jis pasižymi visais įprastais muzikinio kūrinio elementais: natūralia, organiška forma, besikaitaliojančiu ritmu, daugybe nuolat įvairiose garso aukščio tesitūrose kintančių tembrų ir ypatingai išraiškinga dinamika – nuo ppp iki fff. | |||
Performansas atliktas parodoje „Garsas + Vaizdas“ (1999) Šiuolaikinio meno centre, Vilniuje bei festivalyje „Didelis Pasaulis“ (1999) Kauno mažajame teatre. | |||
Publikuotas fonografijai skirtos interneto platformos phonography.org leistoje antologijų serijoje, [http://phonography.org/comp05.htm 5-ojoje jos dalyje]. | |||
Publikuotas fonografijai skirtos interneto platformos phonography.org leistoje antologijų serijoje, [ 5-ojoje jos dalyje]. | |||
===[http://www.youtube.com/watch?v=XuCdXRL-u5w „long one“] (2002)=== | |||
Gintas K ir Marijus Sagulinas | |||
[[File:Gintas K_Marijus Sagulinas_long one.jpg|400px]] | [[File:Gintas K_Marijus Sagulinas_long one.jpg|400px]] | ||
Archyve pateikiama nuoroda į audiovizualinį įrašą, kuriame Ginto K muzikinę kompoziciją | Archyve pateikiama nuoroda į audiovizualinį įrašą, kuriame Ginto K muzikinę kompoziciją „long one“ (publikuotą albume [http://gintask.bandcamp.com/album/o-o-o-black-orchid-production-2003 „o)o(o“], išleistame leidybinės platformos „Black Orchid Productions“ 2003-iaisiais) lydi Marijaus Sagulino vaizdo projekcija. Muzikinis takelis priskirtinas ''post techno'' stilistikai, kurios ritminiai pasažai susipina su intensyviais grynųjų dažnių tembrais, netikėtai susimaišo su indiškos etno muzikos motyvais, galiausiai pabyra į asinchroniškas sinkopes ir yra paskandinami masyviose garso mūšose. Pirmojo šio amžiaus dešimtmečio pradžios VJ praktikų kontekste šio kūrinio vaizdinė estetika ganėtinai charakteringa – pagrindiniai nesudėtingo, minimalistinio vaizdo parametrai kinta lygiagrečiai muzikinės kompozicijos dinamikai, sukurdami optinius efektus ir vientisą audiovizualinį darinį. | ||
Kūrinys atliktas gyvai renginiuose | Kūrinys atliktas gyvai renginiuose „Baltas triukšmas“ (2002) klube „Virpesys“ Vilniuje ir M. Žilinsko dailės galerijoje Kaune. | ||
===[http://cronica.bandcamp.com/album/lengvai-60-x-one-minute-audio-colours-of-2khz-sound 60 vienos minutės 2kHz dažnio garso spalvų] (2004; 2006)=== | |||
[[File:Sound Installation 60 x one minute audio colours of 2kHz sound1.jpg|400px]] | [[File:Sound Installation 60 x one minute audio colours of 2kHz sound1.jpg|400px]] | ||
Visa instaliacijos garsinė medžiaga | Visa instaliacijos garsinė medžiaga sukurta iš gryno 2kHz dažnio garso. Garsas kompoziciškai moduliuojamas į ritmiškus darinius, baltą triukšmą, vibruojančią ir pulsuojančią akustinę medžiagą, galiausiai vėl grįžtančią į pakitusias 2kHz dažnio „garso spalvas“: spalvinis spektras čia tampa metaforišku garso kaitos atitikmeniu. 2kHz dažnio garsas yra tęstinė kompozicinė ašis: net jei kartais atrodo, kad jis išnyksta kituose garsuose, jis skamba nuolatos. Garso takelis orientuotas į plačią suvokėjo patirčių skalę: nuo lyriškos nuotaikos iki kone nepakeliamo skambesio. Vientisa kompozicija turi aiškią ir griežtą struktūrą: garso spalvos kinta periodiškai kas minutę. | ||
į ritmiškus darinius, baltą triukšmą, vibruojančią ir pulsuojančią akustinę medžiagą, galiausiai vėl grįžtančią į pakitusias | |||
Garso instaliacija pristatyta festivalyje | Garso instaliacija pristatyta festivalyje „Jauna muzika“ (2004) galerijoje „Intro“ Vilniuje. | ||
= | Garso medžiaga publikuota dviguboje kompaktinėje plokštelėje [http://www.cronicaelectronica.org/?p=024 „Lengvai / 60 x one minute audio colours of 2kHz sound“] (2006), išleistoje leidybos platformos „Cronica“ (Portugalija). | ||
==Nuorodos== | |||
[http://gintask.puslapiai.lt/ Ginto K puslapis internete] | |||
[http://gintask.bandcamp.com/ Ginto K puslapis „Bandcamp“ platformoje] | |||
[[Category:Garso menas]] | [[Category:Garso menas]] [[Category:Eksperimentinė muzika]] |
Dabartinė 13:50, 19 lapkričio 2018 versija
Biografija[keisti]
Gintas K (Gintas Kraptavičius) muzikinę veiklą pradėjo 9-ojo dešimtmečio pabaigoje kaip vienas iš industrinės muzikos grupės „Modus“ įkurėjų. Nuo 10-o dešimtmečio pabaigos žinomas kaip eksperimentinės elektroninės muzikos kūrėjas bei garso menininkas. 10-ajame dešimtmetyje išbandė performanso žanrą. Vėliau ėmėsi skaitmeninės muzikos kūrybos, artimos savitai traktuojamai post techno stilistikai.
Meninė veikla[keisti]
Menininkas domisi generatyviomis kompozicijomis, garsų mikrostruktūromis ir jų sekomis, garso masėmis ir jų fragmentais. Sintetiniai grūdėtos struktūros garsynai pasižymi sudėtinga struktūra, persipina tarpusavyje, įgauna raiškaus melodingumo, pasižymi intensyvia dinamika, tembriniais niuansais. Gintas K yra dalyvavęs įvairiuose tarptautiniuose garso meno, šiuolaikinės muzikos bei medijų meno festivaliuose, koncertuose. Jo kūriniai solinių kompaktinių plokštelių bei muzikos rinkinių pavidalu išleisti dešimčių užsienio leidybinių kompanijų. Kuria muziką filmams, dalyvauja įvairiuose tarpdisciplininio meno projektuose.
Kūriniai[keisti]
„Kvietimas arbatos“ (1999)[keisti]
„Kvietimas arbatos“ yra performansas, pagrįstas išgarsinimo principu. Į seno modelio rusišką elektrinį arbatinuką pripilto vandens užvirimo procesas – nuo arbatinuko įjungimo iki vandens užvirimo – yra išgarsinamas panaudojant prie arbatinuko iš skirtingų pusių pritvirtintus kontaktinius mikrofonus (abu mikrofonai stereo principu išgarsina užvirimo procesą į du audio kanalus). Arbatinuko skleidžiami garsai labai sustiprinami ir realiu laiku transliuojami į salę. Vandeniui užvirus paruošiama arbata, kuria vaišinami žiūrovai/klausytojai.
Performansas ypatingas tuo, kad, nepaisant vyksmo savaimingumo (jo metu tiesiog užverda vanduo), jis pasižymi visais įprastais muzikinio kūrinio elementais: natūralia, organiška forma, besikaitaliojančiu ritmu, daugybe nuolat įvairiose garso aukščio tesitūrose kintančių tembrų ir ypatingai išraiškinga dinamika – nuo ppp iki fff.
Performansas atliktas parodoje „Garsas + Vaizdas“ (1999) Šiuolaikinio meno centre, Vilniuje bei festivalyje „Didelis Pasaulis“ (1999) Kauno mažajame teatre.
Publikuotas fonografijai skirtos interneto platformos phonography.org leistoje antologijų serijoje, 5-ojoje jos dalyje.
„long one“ (2002)[keisti]
Gintas K ir Marijus Sagulinas
Archyve pateikiama nuoroda į audiovizualinį įrašą, kuriame Ginto K muzikinę kompoziciją „long one“ (publikuotą albume „o)o(o“, išleistame leidybinės platformos „Black Orchid Productions“ 2003-iaisiais) lydi Marijaus Sagulino vaizdo projekcija. Muzikinis takelis priskirtinas post techno stilistikai, kurios ritminiai pasažai susipina su intensyviais grynųjų dažnių tembrais, netikėtai susimaišo su indiškos etno muzikos motyvais, galiausiai pabyra į asinchroniškas sinkopes ir yra paskandinami masyviose garso mūšose. Pirmojo šio amžiaus dešimtmečio pradžios VJ praktikų kontekste šio kūrinio vaizdinė estetika ganėtinai charakteringa – pagrindiniai nesudėtingo, minimalistinio vaizdo parametrai kinta lygiagrečiai muzikinės kompozicijos dinamikai, sukurdami optinius efektus ir vientisą audiovizualinį darinį.
Kūrinys atliktas gyvai renginiuose „Baltas triukšmas“ (2002) klube „Virpesys“ Vilniuje ir M. Žilinsko dailės galerijoje Kaune.
60 vienos minutės 2kHz dažnio garso spalvų (2004; 2006)[keisti]
Visa instaliacijos garsinė medžiaga sukurta iš gryno 2kHz dažnio garso. Garsas kompoziciškai moduliuojamas į ritmiškus darinius, baltą triukšmą, vibruojančią ir pulsuojančią akustinę medžiagą, galiausiai vėl grįžtančią į pakitusias 2kHz dažnio „garso spalvas“: spalvinis spektras čia tampa metaforišku garso kaitos atitikmeniu. 2kHz dažnio garsas yra tęstinė kompozicinė ašis: net jei kartais atrodo, kad jis išnyksta kituose garsuose, jis skamba nuolatos. Garso takelis orientuotas į plačią suvokėjo patirčių skalę: nuo lyriškos nuotaikos iki kone nepakeliamo skambesio. Vientisa kompozicija turi aiškią ir griežtą struktūrą: garso spalvos kinta periodiškai kas minutę.
Garso instaliacija pristatyta festivalyje „Jauna muzika“ (2004) galerijoje „Intro“ Vilniuje.
Garso medžiaga publikuota dviguboje kompaktinėje plokštelėje „Lengvai / 60 x one minute audio colours of 2kHz sound“ (2006), išleistoje leidybos platformos „Cronica“ (Portugalija).