Jurga Juodytė: Skirtumas tarp puslapio versijų

Iš letmefix.
Peršokti į: navigacija, paiešką
 
1 eilutė: 1 eilutė:
Mano vardas Jurga Juodytė. Esu menininkė, dirbu tarpdisciplininių projektų, socialinio dizaino ir komunikacijos, bei konceptualaus meno srityse. Savo kuriamuose darbuose domiuosi individualumo ir socialumo sinergija. Fizinio kūno turėjimas (ir to sąlygojamas fizinis skausmas) bei poreikis būti laimingam bet kokia kaina (ir iš to kylantys lūkesčiai) niveliuoja tarpžmogiškus skirtumus ir slopina unikalumą̨. Remiuosi transgresijos strategija (kito pažiūrų priėmimu) ir kviečiu žiūrovą stebėti savo eksperimento pasekmes – atrastus nesutapimus ir susikuriančias naujas reikšmes.
+
==Meninė veikla==
  
"Kai Jurga Juodytė klausia, ką reiškia būti moterimi-motina-menininke, tai nėra vien žaidimas socialinėmis klišėmis – lengvai provokuojantis, bet žaidėjui nieko nekainuojantis. Pamatiniai Jurgos klausimai kreipia į pažeidžiamas vietas. Ką daryti jeigu bijai, arba tau nesiseka? Kaip gedėti to, ką praradai, arba niekada neturėjai?
+
„Mano vardas Jurga Juodytė. Esu menininkė, dirbu tarpdisciplininių projektų, socialinio dizaino ir komunikacijos bei konceptualaus meno srityse. Savo kuriamuose darbuose domiuosi individualumo ir socialumo sinergija. Fizinio kūno turėjimas (ir to sąlygojamas fizinis skausmas) bei poreikis būti laimingam bet kokia kaina (ir iš to kylantys lūkesčiai) niveliuoja tarpžmogiškus skirtumus ir slopina unikalumą̨. Remiuosi transgresijos strategija (kito pažiūrų priėmimu) ir kviečiu žiūrovą stebėti savo eksperimento pasekmes – atrastus nesutapimus ir susikuriančias naujas reikšmes.“ (Jurga Juodytė)
  
Žaismingos tarpdisciplininio meno intonacijos kiek pridengia klausimų nuogumą, bet jų svorio neatima. Svarbu ir tai, kad Jurgos menas yra lėtas. Menininkė renkasi ne akimirkos akibrokštą, bet metus, ar net keletą jų trunkantį vyksmą. Laikas yra jos kūrinių stuburas. Iš to galima spręsti, kad Jurga nejuokauja. Jos žaidimas rimtas. Ir jis trunka (o gal ir kainuoja?) visą gyvenimą."
+
„Kai Jurga Juodytė klausia, ką reiškia būti moterimi-motina-menininke, tai nėra vien žaidimas socialinėmis klišėmis – lengvai provokuojantis, bet žaidėjui nieko nekainuojantis. Pamatiniai Jurgos klausimai kreipia į pažeidžiamas vietas. Ką daryti, jeigu bijai, arba tau nesiseka? Kaip gedėti to, ką praradai, arba niekada neturėjai? Žaismingos tarpdisciplininio meno intonacijos kiek pridengia klausimų nuogumą, bet jų svorio neatima. Svarbu ir tai, kad Jurgos menas yra lėtas. Menininkė renkasi ne akimirkos akibrokštą, bet metus ar net keletą jų trunkantį vyksmą. Laikas yra jos kūrinių stuburas. Iš to galima spręsti, kad Jurga nejuokauja. Jos žaidimas rimtas. Ir jis trunka (o gal ir kainuoja?) visą gyvenimą.“ (Menotyrininkė Živilė Ratavičiūtė)
  
Menotyrininkė Živilė Ratavičiūtė
+
==Kūriniai==
  
 +
===„Nuotaka“===
  
Nuotaka, 2011
+
Videoperformansas, 9 min., 2011
  
Videoperformansas, 9 min.
 
 
Tuokiamasi vieną kartą ir visam gyvenimui. Tačiau kartais santuoka tetrunka dešimt metrų: nuo centrinio altoriaus iki šventovės durų. Šie dešimt metrų talpina džiaugsmą̨, lūkesčius ir... skausmą̨ – jiems nepasiteisinus.  
 
Tuokiamasi vieną kartą ir visam gyvenimui. Tačiau kartais santuoka tetrunka dešimt metrų: nuo centrinio altoriaus iki šventovės durų. Šie dešimt metrų talpina džiaugsmą̨, lūkesčius ir... skausmą̨ – jiems nepasiteisinus.  
 
„Kol mirtis mus išskirs.“ Sutvirtina Dievas. Sulaužo žmonės.  
 
„Kol mirtis mus išskirs.“ Sutvirtina Dievas. Sulaužo žmonės.  
Moteris, vilkinti nuotakos suknelę ir nuometą̨, suvynioja raudoną centrinėje bažnyčios navoje patiestą kilimą̨. Pamirko sukneles kraštą̨ vandenyje ir pradeda juo plauti bažnyčios grindis. Klūpinti figūra slenka nuo centrinio altoriaus iki centrinio išėjimo. Juda iš lėto, stumdama paskui save vandens indą̨. Nuotakos sukneles kraštu išplaunama visa centrinė bažnyčios nava. Figūra priartėjusi prie centrinio išėjimo dingsta.  
+
Moteris, vilkinti nuotakos suknelę ir nuometą̨, suvynioja raudoną centrinėje bažnyčios navoje patiestą kilimą̨. Pamirko sukneles kraštą̨ vandenyje ir pradeda juo plauti bažnyčios grindis. Klūpinti figūra slenka nuo centrinio altoriaus iki centrinio išėjimo. Juda iš lėto, stumdama paskui save vandens indą̨. Nuotakos sukneles kraštu išplaunama visa centrinė bažnyčios nava. Priartėjusi prie centrinio išėjimo figūra dingsta.  
  
  
22 eilutė: 22 eilutė:
  
  
Tarmė, 2013
+
===„Tarmė“===
 +
 
 +
Videoperformansas, 8 min., 2013
  
Videoperformansas, 8 min.
 
 
Videoperformasas atliktas tikroje statybų aikštelėje
 
Videoperformasas atliktas tikroje statybų aikštelėje
  
33 eilutė: 34 eilutė:
 
Tarmė – nekintantis, stabilus, įgimtas, anksčiausias kalbinis įgūdis.  
 
Tarmė – nekintantis, stabilus, įgimtas, anksčiausias kalbinis įgūdis.  
 
Archajinis palikimas nekinta laike, yra griežtai susijęs su vieta ir joje gyvenančiais žmonėmis – taip sukuriamas uždaras arealas, bendruomenė, kalbanti tik jai suprantama specifine kalba.  
 
Archajinis palikimas nekinta laike, yra griežtai susijęs su vieta ir joje gyvenančiais žmonėmis – taip sukuriamas uždaras arealas, bendruomenė, kalbanti tik jai suprantama specifine kalba.  
Tradicijos tęstinumui būtinas perdavimas, bet koks įprastas uždaro arealo gyvenimo rutinos sutrikdymas (pvz., emigracija) kuria naujas savo taisykles ir naikina tradiciją („Baba, ar tu turi čikenų?“ – klausia iš Londono grįžęs vaikaitis savo močiutę Vaitkūnų kaime, Kaišiadorių rajone).
+
Tradicijos tęstinumui būtinas perdavimas, bet koks įprastas uždaro arealo gyvenimo rutinos sutrikdymas (pvz. emigracija) kuria naujas savo taisykles ir naikina tradiciją („Baba, ar tu turi čikenų?“ – klausia iš Londono grįžęs vaikaitis savo močiutės Vaitkūnų kaime, Kaišiadorių rajone).
  
Tradicijos stabilumas ir uždarumas užtikrina saugumą, tačiau mažina galimybę išlikti kintant visuomenei ir stiprėjant globalizacijai.
+
Tradicijos stabilumas ir uždarumas užtikrina saugumą, tačiau mažina galimybę išlikti kintant visuomenei ir stiprėjant globalizacijai.
  
  
41 eilutė: 42 eilutė:
  
  
 +
===„Gera mama / bloga mama“===
  
Gera mama/bloga mama, 2013
+
Videoperformansas, 3.43 min., 2013
  
Videoperformansas, 3:43 min.
 
 
Performansas atliktas vaikų žaidimų aikštelėje Vilniuje.
 
Performansas atliktas vaikų žaidimų aikštelėje Vilniuje.
 
Menininkė šokinėjo „klases“ pusę valandos.
 
Menininkė šokinėjo „klases“ pusę valandos.
  
 
Vieną dieną mes tampame motinomis.  
 
Vieną dieną mes tampame motinomis.  
Niekas nemoko, kaip žaisti šį žaidimą. Tačiau visuomenė tikisi, kad viską atliksime teisingai. „Būk gera mama“, – sako mums.
+
Niekas nemoko, kaip žaisti šį žaidimą. Tačiau visuomenė tikisi, kad viską atliksime teisingai. „Būk gera mama,– sako mums.
 
Taigi mes straksime – stengiamės daryti gerus auklėjimo sprendimus ir vengti blogų.
 
Taigi mes straksime – stengiamės daryti gerus auklėjimo sprendimus ir vengti blogų.
 
Tačiau finale vertinimo ribos nusitrina, ir svarbus lieka tik rezultatas – vaikas.
 
Tačiau finale vertinimo ribos nusitrina, ir svarbus lieka tik rezultatas – vaikas.
57 eilutė: 58 eilutė:
  
  
 +
===„Sudie“===
  
Sudie, 2014‒2015
+
Videoperformansas, 8.43 min., 2014‒2015
  
Videoperformansas, 8:43 min.
+
Matau laiką. Matau marškinius, kurie lieka tokie patys, ir mišką, kuris kinta. Pro kameros objektyvą aš žiūriu į save. Stebiu gyvybę ir praeitį. Leidžiu sau jausti gedulą.  
Matau laiką. Matau marškinius, kurie lieka tokie patys, ir mišką kuris kinta. Pro kameros objektyvą aš žiūriu į save. Stebiu gyvybę ir praeitį. Leidžiu sau jausti gedulą.  
 
 
Performanso filmavimas truko metus laiko.
 
Performanso filmavimas truko metus laiko.
  
68 eilutė: 69 eilutė:
  
  
 +
===„Aš esu baltas lapas / I am a white page“===
  
Aš esu baltas lapas/ I am a white page, 2015
+
Videoperformansas, 2.23 min., 2015
  
Videoperformansas, 2:23 min.
 
 
Mano širdis sudaužyta. Aš nieko nejaučiu. Anglis yra juoda. Deimantai yra balti. Anglis sudyla ir pavirsta brangenybe. Po skausmo ateina gyvenimas. Dabar aš esu baltas lapas.
 
Mano širdis sudaužyta. Aš nieko nejaučiu. Anglis yra juoda. Deimantai yra balti. Anglis sudyla ir pavirsta brangenybe. Po skausmo ateina gyvenimas. Dabar aš esu baltas lapas.
  
78 eilutė: 79 eilutė:
  
  
 +
===„NE/PASI/TIKĖJIMAS“===
  
NE/PASI/TIKĖJIMAS, 2016
+
Jurga Juodytė, Erika Speicytė-Ruschhoff
  
Jurga Juodytė, Erika Speicytė-Ruschhoff
+
Videoperformansas, 7:07 min., 2016
Videoperformansas, 7:07 min.
+
 
Video performansas atliktas visiškoje tamsoje.
+
Videoperformansas atliktas visiškoje tamsoje.
Filmuojama Šv. Mergelės Ramintojos bažnyčioje, Vilniuje. Centrinio altoriaus vietoje.
+
Filmuojama Šv. Mergelės Ramintojos bažnyčioje, Vilniuje, centrinio altoriaus vietoje.
  
 
Dvi moterys visiškoje tamsoje. Tuščioje erdvėje.
 
Dvi moterys visiškoje tamsoje. Tuščioje erdvėje.
98 eilutė: 100 eilutė:
  
  
 +
===„Mano cube“===
  
Mano cube, 2017
+
Videoperformansas, 8 min., 2017
 
 
Videoperformansas, 8 min.
 
 
8 valandų̨ performansas „suspaustas“ į ekspozicines 8 minutes.
 
8 valandų̨ performansas „suspaustas“ į ekspozicines 8 minutes.
  
 
Mano cube  
 
Mano cube  
 
Šiandien šviečia saulė  
 
Šiandien šviečia saulė  
Mano šefas pasakė̇ jog klientas laimingas.  
+
Mano šefas pasakė jog klientas laimingas.  
 
8 val. per dieną.  
 
8 val. per dieną.  
 
40 valandų̨ per savaitę.  
 
40 valandų̨ per savaitę.  

Dabartinė 15:28, 16 lapkričio 2018 versija

Meninė veikla[keisti]

„Mano vardas Jurga Juodytė. Esu menininkė, dirbu tarpdisciplininių projektų, socialinio dizaino ir komunikacijos bei konceptualaus meno srityse. Savo kuriamuose darbuose domiuosi individualumo ir socialumo sinergija. Fizinio kūno turėjimas (ir to sąlygojamas fizinis skausmas) bei poreikis būti laimingam bet kokia kaina (ir iš to kylantys lūkesčiai) niveliuoja tarpžmogiškus skirtumus ir slopina unikalumą̨. Remiuosi transgresijos strategija (kito pažiūrų priėmimu) ir kviečiu žiūrovą stebėti savo eksperimento pasekmes – atrastus nesutapimus ir susikuriančias naujas reikšmes.“ (Jurga Juodytė)

„Kai Jurga Juodytė klausia, ką reiškia būti moterimi-motina-menininke, tai nėra vien žaidimas socialinėmis klišėmis – lengvai provokuojantis, bet žaidėjui nieko nekainuojantis. Pamatiniai Jurgos klausimai kreipia į pažeidžiamas vietas. Ką daryti, jeigu bijai, arba tau nesiseka? Kaip gedėti to, ką praradai, arba niekada neturėjai? Žaismingos tarpdisciplininio meno intonacijos kiek pridengia klausimų nuogumą, bet jų svorio neatima. Svarbu ir tai, kad Jurgos menas yra lėtas. Menininkė renkasi ne akimirkos akibrokštą, bet metus ar net keletą jų trunkantį vyksmą. Laikas yra jos kūrinių stuburas. Iš to galima spręsti, kad Jurga nejuokauja. Jos žaidimas rimtas. Ir jis trunka (o gal ir kainuoja?) visą gyvenimą.“ (Menotyrininkė Živilė Ratavičiūtė)

Kūriniai[keisti]

„Nuotaka“[keisti]

Videoperformansas, 9 min., 2011

Tuokiamasi vieną kartą ir visam gyvenimui. Tačiau kartais santuoka tetrunka dešimt metrų: nuo centrinio altoriaus iki šventovės durų. Šie dešimt metrų talpina džiaugsmą̨, lūkesčius ir... skausmą̨ – jiems nepasiteisinus. „Kol mirtis mus išskirs.“ Sutvirtina Dievas. Sulaužo žmonės. Moteris, vilkinti nuotakos suknelę ir nuometą̨, suvynioja raudoną centrinėje bažnyčios navoje patiestą kilimą̨. Pamirko sukneles kraštą̨ vandenyje ir pradeda juo plauti bažnyčios grindis. Klūpinti figūra slenka nuo centrinio altoriaus iki centrinio išėjimo. Juda iš lėto, stumdama paskui save vandens indą̨. Nuotakos sukneles kraštu išplaunama visa centrinė bažnyčios nava. Priartėjusi prie centrinio išėjimo figūra dingsta.


<mediaplayer width='768' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/01-nuotaka_lt-2011.mp4</mediaplayer>


<mediaplayer width='768' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/02-nuotaka_en-2011.mp4</mediaplayer>


„Tarmė“[keisti]

Videoperformansas, 8 min., 2013

Videoperformasas atliktas tikroje statybų aikštelėje

KALBINĖ TRADICIJA NUTYLA, TRANSFORMUOJASI IR PATIRIA FIASKO PRIEŠ GALINGĄ GLOBALIZACIJOS PROCESĄ.

Tarmė – nekintantis, stabilus, įgimtas, anksčiausias kalbinis įgūdis. Archajinis palikimas nekinta laike, yra griežtai susijęs su vieta ir joje gyvenančiais žmonėmis – taip sukuriamas uždaras arealas, bendruomenė, kalbanti tik jai suprantama specifine kalba. Tradicijos tęstinumui būtinas perdavimas, bet koks įprastas uždaro arealo gyvenimo rutinos sutrikdymas (pvz. emigracija) kuria naujas savo taisykles ir naikina tradiciją („Baba, ar tu turi čikenų?“ – klausia iš Londono grįžęs vaikaitis savo močiutės Vaitkūnų kaime, Kaišiadorių rajone).

Tradicijos stabilumas ir uždarumas užtikrina saugumą, tačiau mažina galimybę išlikti kintant visuomenei ir stiprėjant globalizacijai.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/03-tarme-2013.mp4</mediaplayer>


„Gera mama / bloga mama“[keisti]

Videoperformansas, 3.43 min., 2013

Performansas atliktas vaikų žaidimų aikštelėje Vilniuje. Menininkė šokinėjo „klases“ pusę valandos.

Vieną dieną mes tampame motinomis. Niekas nemoko, kaip žaisti šį žaidimą. Tačiau visuomenė tikisi, kad viską atliksime teisingai. „Būk gera mama,“ – sako mums. Taigi mes straksime – stengiamės daryti gerus auklėjimo sprendimus ir vengti blogų. Tačiau finale vertinimo ribos nusitrina, ir svarbus lieka tik rezultatas – vaikas.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/04-JurgaJuodyte_Good bad mother-2013.mp4</mediaplayer>


„Sudie“[keisti]

Videoperformansas, 8.43 min., 2014‒2015

Matau laiką. Matau marškinius, kurie lieka tokie patys, ir mišką, kuris kinta. Pro kameros objektyvą aš žiūriu į save. Stebiu gyvybę ir praeitį. Leidžiu sau jausti gedulą. Performanso filmavimas truko metus laiko.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/05-sudie-2014-2015.mp4</mediaplayer>


„Aš esu baltas lapas / I am a white page“[keisti]

Videoperformansas, 2.23 min., 2015

Mano širdis sudaužyta. Aš nieko nejaučiu. Anglis yra juoda. Deimantai yra balti. Anglis sudyla ir pavirsta brangenybe. Po skausmo ateina gyvenimas. Dabar aš esu baltas lapas.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/06-i-am-a-white-page-2015.mp4</mediaplayer>


„NE/PASI/TIKĖJIMAS“[keisti]

Jurga Juodytė, Erika Speicytė-Ruschhoff

Videoperformansas, 7:07 min., 2016

Videoperformansas atliktas visiškoje tamsoje. Filmuojama Šv. Mergelės Ramintojos bažnyčioje, Vilniuje, centrinio altoriaus vietoje.

Dvi moterys visiškoje tamsoje. Tuščioje erdvėje. Einančios viena prieš kitą. Susitinkančios ir prasilenkiančios. Trys ėjimai. Pėda prie pėdos. Išlaikyti pusiausvyrą ir kvėpuoti. Nematau, bet jaučiu kito buvimą. O kai artėju – girdžiu jo ėjimą šalia. Kas nutinka su manimi tas dvi minutes – kol esu visiškai viena? Tamsoje.

Tamsoje nieko nėra. Arba yra viskas.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/07-ne-pasi-tikejimas-2016.mp4</mediaplayer>


„Mano cube“[keisti]

Videoperformansas, 8 min., 2017 8 valandų̨ performansas „suspaustas“ į ekspozicines 8 minutes.

Mano cube Šiandien šviečia saulė Mano šefas pasakė jog klientas laimingas. 8 val. per dieną. 40 valandų̨ per savaitę. Išrašyta sąskaita Laikui.


<mediaplayer width='1024' height='576' image=>http://www.letmefix.lt/media/jurga-juodyte/08-mano_cube-2017.mp4</mediaplayer>