Gintaras Šeputis

Iš letmefix.
Jump to navigation Jump to search

Biografija

Gintaras Šeputis 1985 metais įstoja į Vilniaus dailės akademiją, kur 1992 metais baigia tekstilės specialybę. Vėliau prisidėjo prie Vilniaus dailės akademijos fotografijos ir medijos meno katedros įkūrimo, kurioje ir dėstė. 1992 – 2013 dirbo reklamos ir komunikacijos srityje bei tapo vienos didžiausių nepriklausomų reklamos agentūros vadovu. Nuo 2014 metų pradėjo dėstyti Lietuvos aukštosiose mokyklose. Gintaras Šeputis yra ir „Įvaizdinių tyrimų instituto“ steigėjas, taip pat kūrė laidą „Ženklai“, už kurią yra apdovanotas Kultūros ministerijos premija. Šiuo metu yra kultūrinio televizijos projekto „Kultmisijos“ bendraautorius ir režisierius, dokumentinių filmų kūrėjas, komunikacijos ekspertas, asociacijos KOMAA direktorius.

Kūryba

Gintaras Šeputis nuo studijų pradžios domėjosi video menu. Savo diplominiam tekstilės specialybės darbui sukūręs video instaliaciją, pasireiškė kaip vienas pirmųjų video menininkų Lietuvoje. Jo kūryboje susipina laiko ir jo fiksavimo, belaikiškumo, atminties temos, vaizdo poetizavimas, garso ir vaizdo santykio analizė, muzikos svarba, savireflektyvumas (kai vaizdas kalba apie vaizdą). Videofilmamas būdingas atpažįstamų vietų, veikiančių kaip filmo turinio priežąstis, panaudojimas. Svarbi įvietinta reikšmė, sociokultūrinė atmintis.



„Talisman of Karl V“ (1995)

<mediaplayer width='640' height='480' image=>http://www.letmefix.lt/media/gintaras-seputis/Karlo-V-talismanas.m4v</mediaplayer>

Video filmą „Talisman of Karl V“, Gintaras Šeputis pradeda užrašu „Alfred 23 Harth“ – vokiečių multimedijų menininko, multinstrumentalisto ir kompozitoriaus pseudonimu. Meninės dokumentikos forma fiksuojama ekskursija po rūmus, kurią veda pagrindinio filmo veikėjas - „Alfred 23 Harth“, pasakodamas improvizuotas istorijas – komentarus, įžvalgas ir pastebėjimus apie architektūrą, rūmų ekspoziciją ir aplinką bei prasmines įžvalgas. Atskleidžiamos įvairios sąsajos su istorija, numerologiją, kultūra ir dabartimi. Pagrindiniu filmo objektu tapę rūmai tampa svarbiu kūrybiniu dėmeniu, kuriam būdingas istorijos, erdvės ir laiko klausimus nagrinėjančių temų svartymas, laiku keliaujanti prasmė, jos įkvėpimas į objektus, kuriais ji simboliškai perduodama į dabartį.

Nuorodos